Pagina se incarca...va rugam sa asteptati.

Blog de contabilitate - Global Cons

Va punem la dispozitie informatii, materiale si noutati din domeniul contabilitatii
January 11, 2019

Contrar convingerilor populare, schimbarea contabililor pentru afacerea ta nu trebuie sa fie dificila, consumatoare de timp sau incomoda. Cu abordarea corecta, schimbarea contabililor poate fi usoara; asa ca nu te complica facandu-ti probleme prin intarzierea procesului.

Decizia de a schimba contabilii

Proprietarii de afaceri schimba contabilii din diferite motive, printre care comunicarea slaba, lipsa performantei si nereusita de a oferi consultanta in afaceri. In cazul in care te intrebi daca sa iti schimbi firma de contabilitate, dar esti inca putin ezitant, consulta blogul nostru in care vei afla despre depasirea unor temeri comune pe care le auzim de la proprietarii de afaceri.

Cum sa schimbi contabilii?

Alegerea unui contabil din Bucuresti

Procesul de schimbare a contabililor este, de fapt, destul de simplu. Primul pas este alegerea unui nou serviciu de contabilitate cu care sa lucrezi. Inainte de a stabili o cautare, listeaza motivele pentru care esti dezamagit de contabilul tau actual. Utilizeaza lista pe tot parcursul procesului de cautare a unui nou contabil.

 Te intrebi cum sa alegi cea mai buna varianta? Iata cativa pasi:

  1. Gasesti un nou contabil

Pentru a te ajuta sa separi firmele de contabilitate de calitate de cele mediocre, iata o scurta lista de caracteristici pe care sa le cauti:

  • Abilitati puternice de comunicare

Cea mai buna modalitate de a evalua un nou contabil este de a programa o consultare. Cele mai multe firme de contabilitate vor oferi o intalnire gratuita, fara obligatii. Firmele cu experienta vor incuraja aceasta intalnire sa fie personala, fie in firma ta, fie in biroul propriu.

  • Experimenteaza colaborarea cu intreprinderile din industria ta

Cere informatii potentialilor contabili despre experientele lor cu clientii din industria ta specifica. Serviciile de contabilitate de varf ofera, de asemenea, consultanta proactiva pentru afaceri, care necesita o intelegere profunda a ceea ce face ca afacerea ta sa mearga bine.

  • Comentarii consistente de la alti proprietari de afaceri micisfaturi pentru schimbarea contabilului

Petrece ceva timp efectuand cercetari inainte de a face schimbarea. In plus fata de cercetarea online a contabilitatii, intreaba-ti prietenii si colegii pentru recomandari.

  1. Informeaza-ti contabilul actual

Poti face acest lucru pe cont propriu sau cu ajutorul noului tau contabil. Este important sa stabilesti datele pe care le veti incheia cu contabilul curent, sa rezolvati toate facturile neplatite si sa facilitati schimbul de inregistrari prin furnizarea de informatii complete de contact pentru noul contabil.

In multe cazuri, acest pas devine un obstacol pentru proprietarii de afaceri care se gandesc sa faca o schimbare. Nu lasa o potentiala incomoditate sa impiedice cresterea afacerii tale.

  1. Stabileste obiectivele cu noul contabil

Lucrul cu un nou contabil este un moment excelent de a stabili obiective pentru ca afacerea ta sa avanseze. Lasati-i sa stie de ce ati trecut la serviciile lor si ati stabilit asteptarile pentru parteneriat. In acest fel, vei putea sa te concentrezi pe stabilitatea financiara si pe oportunitatile de crestere pentru afacerea ta.

Schimbarea contabililor pentru afacerea nu este la fel de grea cum ar parea. Ca si in cazul oricaror eforturi de afaceri, profesionalismul si un sens al scopului pot face schimbarea contabila fara stres.

Pentru a discuta mai multe despre contabilitatea firmei tale ne poti contacta aici https://www.globalcons.ro sau, de asemenea, ne puteti contacta aici Firma de Contabilitate Bucuresti.


January 10, 2019

Incepand cu data de 1 noiembrie 2018, Guvernul a decis sa micsoreze TVA-ul pentru anumite servicii turistice, de la valoarea de 9% la 5%, in aceasta categorie fiind incluse si anumite servicii de catering sau de restaurant. Astfel, TVA-ul de 5%  este aplicat inclusiv pentru cazare in sectorul hotelier sau cu functii similare, inchirierea terenurilor pentru camping, servicii de catering si restaurant, servicii legate de accesul in parcuri de distractii sau recreative ori in scopul practicarii sportului si educatiei fizice.

Turism la Castelul Peles Ce se urmareste?

Prin aceste masuri se incearca cresterea atractivitatii mediului de afaceri din tara, incercandu-se prin acest mod sustinerea consumului intern, prin scaderea preturilor bunurilor si serviciilor. De asemenea, este o alta masura prin care se incearca reducerea si eliminarea evaziunii fiscale din sectorul turismului.

De la inceputul anului 2015, cand TVA-ul a scazut de la 24% la 9%, s-a inregistrat o crestere a sumelor ce au fost declarate in acest sector economic. Incepand din noiembrie 2018, scaderea la valoarea de 5% in sectorul turistic, claseaza Romania pe primul loc in ceea ce priveste cea mai scazuta cota TVA din Uniunea Europeana. De asemenea, Romania este una din tarile cu cele mai mici impozite pe profit, dupa cum spuneam aici.

Tot de acum, se incearca o sustinere a turismului balnear si o micsorare a costurilor necesare producerii energiei termice in sistemele ce folosesc apa geotermala, astfel va fi eliminata cota redeventei pentru apa geotermala sau minerala utilizata pentru consumul populatiei, care pana la 1 noiembrie avea o valoare de 5% din valoarea productiei.

Toate masurile luate de Guvern in ultima perioada incearca o crestere a turismului romanesc, iar acest lucru a inceput cu masura privind aplicarea voucherelor de vacanta, ale caror efecte s-au vazut deja din luna august a acestui an, cand numarul turistilor cazati a crescut cu aproximativ 10%.

Exista insa situatii cand contribuabilii nu stiu exact in ce situatie sa aplice cota TVA de 5%, pe cea de 9% sau daca exista situatii cand trebuie aplicate ambele. Pentru a evita astfel de neintelegeri, s-a pus la dispozitia tuturor de catre autoritati a unui set de instructiuni.

TVA de 5% sau 9%?

TVA redus in sectorul turistic

Astfel, este necesara o examinare calitativa a operatiunii care are loc, astfel incat sa fie evidentiat daca elementele de prestare de servicii care preceda si insotesc livrarea alimentelor sunt sau nu preponderente. Abia apoi, acea operatiune de livrare de bunuri sau prestarea serviciilor de catering sau restaurant pot fi incadrate intr-o anumita valoare a TVA-ului, fie cea de 5%, fie cea de 9%.

Aceasta poate fi una dintre cele mai importante masuri prin care se incearca reducerea evaziunii fiscale din domeniul turismului, iar cota TVA de 5% poate fi considerata un stimulent pentru a elimina veniturile nedeclarate. Astfel, cota TVA de 5%  va reprezenta una dintre cele mai semnificative masuri luate pentru sectorul turistic din tara, in special pentru industria recreativa sau a ospitalitatii, care este reprezentata de hoteluri, restaurante ori cafenele.

Prin aceasta masura de reducere a cotei TVA la valoarea de 5%, se asteapta, de asemenea, o reducere a tarifelor practicate in sectorul turistic, astfel incat sa apara o crestere a gradului de ocupare a unitatilor de cazare.

 

Pentru a discuta mai multe despre contabilitatea firmei tale ne poti contacta aici https://www.globalcons.ro sau, de asemenea, ne puteti contacta aici Firma Contabilitate Bucuresti.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


December 12, 2018

Companiile din Romania se bucura de unul dintre cele mai scazute impozite pe profit din randul tuturor economiilor globale, astfel incat Romania, se afla pe locul 8 in topul statelor cu cel mai mic impozit pe profit.

In continuare, Romania are una din cele mai scazute cote de impozit pe profit in Uninunea Europeana, desi in ultimul an opt tair au recurs la scaderea cotelor, conform analizei companiei de audit si consultanta Deloitte Romania. In topul tarilor cu cea mai mica cota a impozitului pe profit se regasesc tari vecine Romaniei, precum Ungaria, ce are o cota a impozitului pe profit de 9%, respective Bulgaria cu 10%.

Impozit pe profit in Romania

In Romania cota de baza a impozitului pe profit a fost de 16% calculate la un profit impozabil de 1.000.000 USD pentru exercitiul fiscal incheiat in 2015.

UHY explica ca acest impozit redis pe profit ajuta tarile sa creeze un avatanj competitiv care genereaza o crestere, astfel incat sunt deblocate sume mai mari care sunt obtinute ca profit pentru  a fi reinvestite si totodata descurajeaza acele companii care opteaza pe plan intern sa isi transfere investitiile peste granite si sa atraga companiile straine care vor sa dezvolte operatiuni la noi.

Contabilitatea, taxe si impozite

De asemenea UHY mentioneaza ca regimul de impozare pe profit din Romania este mai favorabil in comparative cu alte economii din Europa. Atfel incat, este cu 12,8 puncte procentuale mai mic decat in Germania, care incaseaza de altfel 28,8% si cu 21,8% mai mic decat in Franta, care de asemenea percepe un impozit peste cel al Germaniei de 37,8%.

Andreea Tudose din cadrul UHY mentioneaza ca “Romania detine o pozitie favorabila care ii permite sa valorifice avantajul competitiv pe care il are in fata vecinilor nostri vest-europeni precum Franta, Italia si Germania, care percep impozite mult mai mari si unde costurile sunt de asemenea mult mai ridicate comparativ cu cele de aici. Avand in vedere imbunatatirea infrastructurii si dezvoltarea nivelului de aptitudini, Romania a devenit o locatie de afaceri din ce in ce mai dinamica si mai profitabila, iar cota redusa a impozitului pe profit inclina balanta chiar mai mult in favoarea noastra.”

Cu impozit pe profit de de 11 puncte procentuale mai mic in comparative cu impozitul pe profit mediu inregistrat la nivel global, la ora actuala Romania are una din cele mai competitive regimuri din lume, fapt ce aduce beneficii diverselor companii care opereaza in Romania.

De asemenea expertii in UHY au studiat datele in ceea ce priveste impozitele pe profit aplicate la o suma de 1.000.000 USD din 31 de tari care fac parte din reteaua lor international si aici vorbim de toate statele membre G7, precum si din economii emergente cheie.

Un exemplu relevant in acest caz ar fi Emiratele Arabelor Unite care inregistreaza cel mai mic nivel al impozitelor pe profit din toate tarile participante la studiu, deoarece nu percepe un impozit. Dr asemenea Irlanda face parte din tarile participante cu un procent de 12,5%  alaturi de alte cateva tari est-europene precum Romania, Cehia si Croatia.

Studiul a aratat ca din cele 31 de tari care au facut obiectul studiului, majoritatea de 74% si-au mentinut nivelul impozitului pe profit din ultimii doi ani, aproximativ 19% au redus acest nivel anul trecut, pe cand doua din ele respectiv Israel si India au optat pentru o majorare.

Pentru a discuta mai multe despre contabilitatea firmei tale ne poti contacta aici https://www.globalcons.ro sau, de asemenea, ne puteti contacta aici Servicii Contabile Bucuresti.


December 12, 2018

Alegerea unei firme de contabilitate potrivita este una dintre cele mai importante decizii pe care le poate lua o afacere mica. O buna firma de contabilitate iti poate economisi timp si poate sa te ajute ca afacerea ta sa creasca, in timp ce alta, mai putin buna, ar putea sa te coste multi bani. Cu toate acestea, cu mii de firme de contabilitate din care ai sa alegi, poate fi destul de  descurajant. Deci, atunci cand este vorba de a selecta si de a lucra cu un contabil, care sunt intrebarile pe care fiecare proprietar de afaceri mici trebuie sa le solicite pentru a face alegerea cea mai buna?

Daca discutam de schimbarea unui contabil actual, recomandam citirea articolului de aici.

Care sunt pasii?

Odata ce ai decis ca este timpul sa lucrezi cu un contabil, urmatorul pas este sa alegi cu ce contabil sa colaborezi.

Sfaturi in alegerea unei firmei de contabilitate

Este important sa iti faci timp pentru a face acest lucru cu mare atentie si exista cateva lucruri pe care vei dori sa le iei in considerare, mai intai. Va trebui sa te gandesti ce probleme ar putea aparea, cum ar fi: locatia contabilului, impartirea volumului de munca si tipul de software de contabilitate pe care il vei utiliza. Ia in considerare tariful pe care va trebui sa il platesti contabilului si compara-l cu alte oferte, tinand cont de toate aspectele, nu doar de pret.

Este in interesul companiei tale sa ai o persoana cu experienta, capabila sa gestioneze una dintre cele mai importante domenii ale afacerii tale – finantele tale. Persoana potrivita iti va economisi timp si bani, an dupa an. Deci, aici sunt cateva lucruri pe care ar trebui sa le iei in considerare atunci cand alegi un contabil.

Locatia contabilului e importanta?

In general, este important sa ai contabilul firmei cat mai aproape. Insa in momentul de fata, Global Cons vine in ajutorul tau, indiferent de locatia ta, folosind tehnologia bazata pe Cloud, comunicand online. Prin intermediul aplicatiei pentru telefonul mobil, poti scana documentele si le poti trimite de oriunde. De asemenea, poti vedea in timp real situatia contabila a firmei tale, documentele fiind procesate in 24 de ore.

Decizia legata de „unde sa gasesti contabilul potrivit” va fi luata tinand cont de ceea ce se potriveste cel mai bine companiei tale. La Global Cons, te asteptam oricand la sediul nostru din Strada Matei Basarab, pentru a discuta despre afacerea ta si a-ti oferi consultanta gratuita.

In concluzie, oricare ar fi locatia contabililor cu care doresti sa colaborezi, asigura-te ca acestia sunt experti in legile fiscale aplicabile afacerii tale. De asemenea, este recomandat sa vorbesti cu alte persoane din domeniul tau pentru a obtine o a doua opinie despre reputatia lor.

Pentru a discuta mai multe despre contabilitatea firmei tale ne poti contacta aici https://www.globalcons.ro sau, de asemenea, ne puteti contacta aici Firma de Contabilitate Bucuresti.


November 28, 2018

Un raport fiscal are rolul de a prezenta evidenta intrarilor si iesirilor care au loc intr-o anumita perioada de timp in cadrul unei societati comerciale. Raportul fiscal poate fi de trei tipuri – zilnic, lunar si anual, si se emite pe baza informatiilor introduse in casa de marcat.

Obligatia societatii comerciale este aceea de a pastra aceste rapoarte in baza contabila. De aceea este indicat ca orice firma sa lucreze cu un contabil sau cu o firma de contabilitate care sa asigure pastrarea si organizarea acestor informatii.

Contabilitatea firmelor privind raportul fiscal

Raportul fiscal zilnic

Raportul fiscal zilnic, denumit si raportul fiscal de inchidere zilnica sau raportul Z reprezinta un document care inregistreaza informatii privind venitul, numarul clientilor, suma vanzarilor etc. din ziua respectiva.

Emiterea raportului Z la finalul unei zile are caracter unic si obligatoriu. Acesta inregistreaza si pastreaza intr-o memorie fiscala informatii sintetizate care ajuta pe termen lung.

Principalele date care se inscriu pe raportul fiscal zilnic sunt urmatoarele:

  • Antetul unui bon fiscal
  • Numarul de ordine specific raportului fiscal zilnic – acesta va fi intotdeauna unul crescator, fiind inregistrat in contorul Z
  • Informatii privind la ce ora, zi, luna si an a fost emis raportul Z
  • Numarul de bonuri fiscale emise in ziua respectiva
  • Seria fiscala specifica aparatului fiscal
  • Valoarea totala a operatiunilor din ziua respectiva si totalul TVA-ului
  • Valoarea totala a operatiunilor din ziua respectiva TVA-ul defalcat pe cote ale acestuia, indicand nivelul de cota
  • Valoarea totala a operatiunilor din ziua respectiva scutite de TVA

Discutii privind raportul pot fi citite pe forumul Avocatnet.

Trebuie retinut faptul ca raportul fiscal zilnic denumit si raportul Z este obligatoriu sa fie arhivat si pastrat pe o perioada de 5 ani.

Raportul lunar

Raportul lunar este cunoscut si sub numele de Sumar si reprezinta un tip de raport nefiscal. Rolul acestui raport este acela de a ajuta in procesul de verificare a informatiilor inscrise in evidenta contabila a societatii comerciale. Inscrierea acestor date se face prin acea inregistrare zilnica a rapoartelor fiscale Z, iar suma tuturor rapoartelor fiscale zilnice se regaseste in acest raport lunar nefiscal.

Fiind un raport nefiscal, raportul lunar sau Sumarul nu are caracter obligatoriu, insa esterecomandata emiterea sa la nivel de luna pentru a putea fi astfel verificate sumele inregistrate in evidenta contabila sub forma incasarilor zilnice din rapoartele Z.

Raport Z lunar scos din casa de marcat

Raportul anual

Raportul anual este vazut ca un sumar al situatiei financiare si fiscale a societatii comerciale pe durata anului anterior.

Asa cum raportul lunar este creat pe baza rapoartelor fiscale de inchidere zilnica si raportul anual se poate realiza pe baza intocmirii rapoartelor nefiscale lunare.

De asemnea, realizarea unui inventar la final de an este recomandata pentru a stabili, cu exactitate, nivelul intrarilor si a achizitiilor in cadrul firmei, nivelul cheltuielilor diverse, precum cele cu personalul sau cu facturile de utilitati si nivelul castigurilor. Astfel, pe baza intocmirii raportului anual si a inventarului, se poate observa care este nivelul profitului firmei si poate fi stabilita, daca este cazul, o alta strategie de functionare. Toate aceste informatii privind rapoartele fiscale, obligativitatea acestora si aparitia altor tipuri de rapoarte ce trebuie intocmite, pot fi obtinute de la contabil sau firma de contabilitate.

Pentru a discuta mai multe despre contabilitatea firmei tale ne poti contacta aici https://www.globalcons.ro sau, de asemenea, ne puteti contacta aici Servicii de Contabilitate Bucuresti.


November 28, 2018

In momentul in care te decizi sa iti incepi propria afacere trebuie sa ai in vedere anumite aspecte organizatorice de care sa tii cont. Printre acestea se numara si angajarea unei firme de contabilitate sau a unui contabil care sa se ocupe de aceasta parte a afacerii tale.

Care este rolul contabilitatii?

In ziua de astazi, contabilitatea nu mai reprezinta doar acea parte care tine evidenta banilor din cadrul unei firme. Acum contabilitatea insumeaza si realizarea unor analize,  precum si evidenta schimbarilor legislative sau rectificarilor bugetare care iti pot afecta afacerea, intr-o masura mai mica sau mai mare.

Biroul unui contabil din Bucuresti

Principalul scop al serviciilor de contabilitate este acela de a inregistra tranzactiile efectuate in cadrul firmei, de a le pastra in siguranta si de a le face usor de accesat. Acest lucru te ajuta in momentul in care, dupa o anumita perioada de timp vei realiza un inventar al modului de functionare a firmei tale.

Sa luam spre exemplu un caz in care afacerea ta este reprezentata de un magazin de rechizite si accesorii pentru copii. Intrarile pe care tu le faci in cadrul magazinului sunt reprezentate de produsele pe care le achizitionezi de la diversi furnizori si le oferi spre vanzare clientilor in cadrul magazinului tau. Aceste intrari sunt insotite de facturi pe care trebuie sa le oferi in mod constant contabilului pentru a le indexa. Apoi, iesirile, semnificand produsele pe care tu le vinzi sunt confirmate prin bonurile fiscale pe care tu le oferi clientilor. Fiecare bon scos ramane intr-un exemplar si pentru tine si, lunar, va trebui sa oferi aceste bonuri contabilului tau. Dupa o anumita perioada de timp poti fi interesat de cum arata situatia finaciara a afacerii tale, cum sunt raportate castigurile la cheltuielile pe care tu ai fost nevoit sa le faci. Iar partea de contabilitate, prin intermediul facturilor si bonurilor pe care tu le-ai furnizat in mod constant, te va ajuta cu aceasta analiza.

Situatia financiar-contabila actualizata zilnic

Contabilitate in Bucuresti prin aplicatie

Aceste informatii sunt mereu la dispozitia ta, fiind actualizata zilnic, chiar pe telefonul mobil, prin intermediul aplicatiei oferita de Global Cons clientilor sai. Astfel, vei sti daca afacerea ta merge in directia pe care ti-o doresti sau daca este nevoie sa abordezi o alta strategie care sa te avantajeze mai mult in contextul economic din prezent.

In plus, evidenta acestor tranzactii de care se ocupa firma de contabilitate te va ajuta si in cazul unor diverse controale. Pentru a confirma in fata inspectorilor financiari ca afacerea ta respecta legile si normele in vigoare, contabilul iti va pune la dispozitie toate dovezile financiare ale achizitiilor si vanzarilor tale din ultimele luni.

Importanta contabilitatii

Importanta contabilitatii intr-o firma este data si de capacitatea contabilului de a te  tine informat. In cazul in care apar noi propuneri ce au legatura cu fiscalitatea sau se aproba diverse legi care pot influenta mersul afacerii tale, rolul contabilului este de a te informa si de a te tine la curent cu acestea.

Astfel, alaturi de Global Cons, vei avea toate datele financiare ale firmei organizate intr-un mod eficient, vei putea face oricand dovada acestora prin rapoarte semestriale sau anuale si vei sti mereu care sunt indatoririle tale legate de taxele catre stat.

Pentru a discuta mai multe despre contabilitatea firmei tale ne poti contacta aici https://www.globalcons.ro sau, de asemenea, ne puteti contacta aici Firma Contabilitate Bucuresti.


November 12, 2018

Incepand cu 1 noiembrie 2018, toti agentii economici sunt obligati sa utilizeze case de marcat cu jurnal electronic, in locul caselor de marcat cu rola. Mai exact, toti contribuabilii mari si mijlocii trebuie sa foloseasca aceste aparate incepand cu data de 1 septembrie 2018, iar toti operatorii economici  care pot fi incadrati ca si contribuabili mici trebuie sa le foloseasca de la inceputul lunii noiembrie. Astfel, toti cei care nu detin deja astfel de aparate, sau nu fac dovada faptului ca deja si-au comandat acest model de case de marcat, vor putea primi amenzi. Acest lucru era absolut necesar, caci Romania a ramas ultima tara a Europei care inca folosea vechiul sistem de aparate fiscal cu role de hartie.

Avertisment sau amenda?

Mesaj ministerul de finante
Mesajul de pe site-ul ministerului de finante

Ministrul de Finante a anuntat, in cadrul unei intalniri, ca nu va exista nicio amanare legata de implementarea acestui nou sistem, iar in cazul unui control din partea Agentiei Nationale de Administratie Fiscala, cei care fac dovada clara ca au deja comandate aparatele fiscale vor primi doar un avertisment, iar ceilalti  intreprinzatori mici si mijlocii, care nu au inceput nici un demers in acest sens, vor primi amenzi a caror valoare ajunge pana la 10.000 de lei.

Cu ajutorul acestor case de marcat cu jurnal electronic se incearca eliminarea evaziunii din aceasta zona, in special datorita faptului ca aceste aparate au posibilitatea de a stoca toate datele offline.

Una dintre problemele majore legate de acest subiect este faptul ca necesarul de case de marcat cu jurnal electronic este foarte mare, iar firmele distribuitoare de astfel de aparate nu pot face fata cererii pietei. Se estimeaza ca necesarul de case de marcat ajunge undeva in jurul valorii de 800. 000 de aparate.

O data ce contribuabilii achizitioneaza un aparat fiscal, acestia trebuie sa ii atribuie casei de marcat un numar unic de identificare, care poate fi obtinut din aplicatia informatica a ANAF din mediul online. Cererea pentru obtinerea acestui numar unic de identificare trebuie sa fie insotita de o serie de documente, precum factura si modalitatea de plata, contractul de vanzare-cumparare si un proces verbal de sigilare a memoriei fiscale.

Verificarea aparatelor de marcat electronice fiscal

Informatii ANAF case de marcat

Pentru a verifica daca o casa de marcat cu jurnal electronic se afla in evidenta agentiei, este suficient sa se acceseze aplicatia existenta pe site-ul ANAF, ce poarta numele de “Aparate de marcat electronice fiscal (case de marcat)”. Astfel, cu ajutorul seriei aparatului de marcat si numarul autorizatiei este posibil ca orice agent economic sa verifice daca acel aparat este sau nu luat in evidenta de catre Agentia Nationala de Administratie Fiscala. Acest numar unic de identificare este atribuit fiecarui aparat fiscal in decurs de doua zile de la depunerea cererii.

Pentru a oferi un sprijin, ANAF a pus la dispozitia celor interesati un ghid special pentru toti cei care se ocupa cu distribuirea si vanzarea acestor case de marcat, precum si pentru cei care se ocupa cu service-ul acestora. De asemenea, toti agentii economici care utilizeaza aceste aparate fiscal pot afla informatii necesare si pretioase.